Brussels Airlines kontynuują program odnowy swojej floty wąskokadłubowej. Wczoraj (27 grudnia) linia poinformowała, że do lata 2026 r. powita w swojej flocie trzy kolejne airbusy A320neo. Tym samym łączna liczba samolotów Airbusa nowej generacji we flocie Brussels wzrośnie do ośmiu maszyn.
W listopadzie 2023 r. Brussels Airlines otrzymały
pierwszego nowego airbusa A320neo. Jak podkreśla przewoźnik, był to przełomowy moment dla linii, ponieważ po raz pierwszy w jej historii do floty dołączył zupełnie nowy samolot.
Teraz linia ogłosiła, że kolejne trzy samoloty tego typu dołączą do floty do lata 2026 r. Według wstępnych informacji pierwszy z nich pojawi się w sezonie letnim 2025 r., kolejny dołączy na początku 2026 r., a ostatni w kwietniu 2026 r. Maszyny te zastąpią dwa najstarsze samoloty A319. Prawdopodobnie będą to airbusy o rejestracji OO-SSJ (MSN 1759) i OO-SS (MSN 1803) wyprodukowane kolejno w czerwcu i wrześniu 2002 r. Natomiast trzeci z A320neo pozwoli rozszerzyć flotę wąskokadłubową.
- Możliwość dodania dodatkowych zupełnie nowych samolotów jest korzystna dla obu stron: zastępując starsze samoloty najbardziej paliwooszczędnymi samolotami na rynku, zmniejszamy nasz wpływ na środowisko. Zwiększamy również naszą flotę, co tworzy dodatkowe miejsca pracy i poprawia łączność w Belgii i wreszcie: A320neo to przyjemność z latania, zarówno dla pasażerów, jak i załogi, dzięki zmodernizowanym, wygodnym kabinom, ciszy podczas lotu i dodatkowej przestrzeni na bagaż podręczny - powiedziała Dorothea von Boxberg, prezeska Brussels Airlines.
Więcej A330 i leasing A220 od airBalticWarto także dodać, że Brussels powiększą swoją flotę dalekodystansową o
trzy kolejne airbusy A330. Oprócz tego linia zainwestuje znaczne środki w zupełnie nowe wnętrza kabin dalekodystansowych. Ponadto, podobnie jak i inni przewoźnicy z grupy Lufthansa, linie podpisały trzyletnią umowę wet-lease z airBaltic, na mocy której od marca do października 2025 r. łotewska linia będzie obsługiwała loty dla Brussels czterema airbusami A220.
Flota belgijskiego przewoźnika
Belgijska linia ma również plany rozwoju własnej floty krótko- i średniodystansowej, ale jak zapowiada więcej informacji na temat tych planów pojawi się nieco później. Niewykluczone, że pojawią się w niej także A321neo, choć
A321XLR i A330neo przewoźnik wykluczył.
Flota Brussels Airlines składa się obecnie z 46 airbusów: 15 A319, 16 A320, pięciu A320neo oraz 10 A330-300. Linia oczekuje na dostawę sześciu airbusów: trzech nowych A320neo oraz trzech używanych A330-300.
Brussels w Polsce